Zapraszamy na studia stacjonarne dofinansowane ze środków Unii Europejskiej na kierunkach:
Studia zapewnią Ci najlepsze w Polsce przygotowanie do pracy w zawodzie nauczyciela, między innymi dzięki:
- samodzielnemu kształtowaniu ścieżek rozwoju osobowego, naukowego i zawodowego
- tutoringowi, który pozwoli Ci na rozwijanie kreatywności i samodzielności myślenia
- uczestnictwu w wizytach studyjnych w szkołach prowadzących innowacyjne nauczanie, bezpłatnym zagranicznym wyjazdom do ośrodków edukacyjnych
- zajęciom prowadzonym w nowoczesnych laboratoriach.
Projekt „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca” da Ci możliwość zdobycia wysokiej klasy kwalifikacji zawodowych we współpracy z profesjonalną kadrą badaczy i praktyków, zaangażowanych w kreowanie zmian w edukacji szkolnej, wywodzących się z krakowskiej szkoły dydaktycznej.
O kryteria przyjęć na wszystkie kierunki studiów, o zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego, a także o wymagane w procesie rekrutacji dokumenty możecie zapytać pracowników Biura Rekrutacji.
Biuro Rekrutacji
Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 31a
telefon 12 662 60 93
rekrutacja@up.krakow.pl
Adres jednostki | Kierunek |
---|---|
Instytut Biologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 229N telefon 12 662 78 20 instytut.biologii@up.krakow.pl |
Bioinformatyka |
Instytut Filologii Angielskiej Kraków, ul. Karmelicka 41, pokój 203 telefon 12 662 62 05 filologia.angielska@up.krakow.pl |
Filologia angielska |
Instytut Filologii Polskiej Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 563 telefon 12 662 61 44 polon@up.krakow.pl |
Filologia polska Kulturoznawstwo i wiedza o mediach Logopedia |
Instytut Filozofii i Socjologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 242 telefon 12 662 62 23 ifis@up.krakow.pl |
Etyka – mediacje i negocjacje Filozofia Kogniwistyka Polityka społeczna Socjologia Zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi |
Instytut Fizyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 515 telefon 12 662 62 98 ifiz@up.krakow.pl |
Fizyka |
Instytut Geografii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 442 telefon 12 662 62 45 geograf@up.krakow.pl |
Geografia |
Instytut Grafiki i Wzornictwa Kraków, ul. Podbrzezie 3 telefon 12 662 66 85 insztuki@up.krakow.pl |
Art & design |
Instytut Historii i Archiwistyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 324 telefon 12 662 61 82 historia@up.krakow.pl |
Archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo |
Instytut Informatyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 403N telefon 12 662 78 45 ii@up.krakow.pl |
Informatyka |
Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej Kraków, ul. Mazowiecka 43 telefon 12 662 66 72 insztuki@up.krakow.pl |
Malarstwo |
Instytut Matematyki Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 212 telefon 12 662 62 73 instmat@up.krakow.pl |
Matematyka |
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 203N telefon 12 662 66 04 inob@up.krakow.pl |
Bezpieczeństwo państwa |
Instytut Nauk o Informacji Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 360 telefon 12 662 61 76 inoi@up.krakow.pl |
Architektura informacji |
Instytutu Nauk o Polityce i Administracji |
Administracja Stosunki międzynarodowe Politologia |
Instytutu Nauk o Wychowaniu |
Pedagogika |
Instytut Nauk Technicznych Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 32 telefon 12 662 63 31 technika@up.krakow.pl |
Edukacja techniczno-informatyczna |
Instytut Neofilologii |
Filologia włoska |
Instytut Neofilologii ul. Studencka 5, pokój 113 telefon 12 662 67 39 filologia.germanska@up.krakow.pl |
Filologia germańska |
Instytut Neofilologii ul. Podchorążych 2, pokój 255 telefon 12 662 62 01 filologia.hiszpanska@up.krakow.pl filologia.romanska@up.krakow.pl |
Filologia hiszpańska |
Instytut Neofilologii ul. Studencka 5, pokój 101 telefon 12 662 67 31 filologia.rosyjska@up.krakow.pl |
Filologia rosyjska |
Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Instytut Pedagogiki Specjalnej Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 110 telefon 12 662 66 36 ips@up.krakow.pl |
Pedagogika specjalna |
Instytut Prawa i Ekonomii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 234 telefon 12 662 62 11 ipae@up.krakow.pl |
Ekonomia społeczna |
Instytut Psychologii Kraków, ul. Podchorążych 2, pokój 348 telefon 12 662 62 29 psych@up.krakow.pl |
Psychologia |
Instytut Spraw Społecznych Kraków, os. Stalowe 17, pokój 112 telefon 12 662 79 50 iss@up.krakow.pl |
Praca socjalna |
Instytut Sztuki Mediów |
Digital Design |
Wysokość opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia stacjonarne i niestacjonarne wnoszonej przez kandydatów w roku akademickim 2020/2021
1Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia stacjonarne i niestacjonarne w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zobowiązany jest do wniesienia opłaty rekrutacyjnej na każdą wybraną ścieżkę kształcenia, na którą ubiega się o przyjęcie, w wysokości:
150 złotych na kierunki:
- art & design (studia stacjonarne II stopnia)
- grafika (studia stacjonarne II stopnia)
- sztuka i edukacja (studia stacjonarne II stopnia)
- sztuka współczesna (studia stacjonarne II stopnia)
85 złotych na pozostałe kierunki.
2Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości obowiązującej obywateli polskich.
3Kandydat wnosi opłatę na przypisany mu numer konta bankowego, który zostanie wygenerowany każdemu kandydatowi podczas elektronicznej rejestracji na studia. Opłatę należy uiścić przed zakończeniem elektronicznej rejestracji na dany kierunek.
4Dokonana przez kandydata wpłata nie podlega zwrotowi. Wyjątkiem jest nieuruchomienie kierunku lub rezygnacja kandydata z postępowania rekrutacyjnego w terminie do dnia zakończenia rejestracji na wybranej ścieżce kształcenia.
5Zwrotu opłaty dokonuje się na podstawie rezygnacji kandydata za pośrednictwem indywidualnego konta w elektronicznym systemie rekrutacyjnym, a w przypadku nieuruchomienia kierunku studiów opłata zostaje obligatoryjnie zwrócona wszystkim kandydatom ubiegającym się o przyjęcie na nieuruchomiony kierunek studiów. Czynności rekrutacyjne podejmowane są po uiszczeniu przez Kandydata opłaty w pełnej wysokości.
Gdzie znajdę informację na temat studiów prowadzonych na Uniwersytecie Pedagogicznym?
Informacje zamieszczone są w katalogu kierunków.
Gdzie uzyskam więcej informacji na temat prowadzonych studiów?
Szczegółowych informacji udzielają jednostki prowadzące poszczególne kierunki studiów.
Jak wygląda proces rekrutacji?
Kandydat, który chce ubiegać się o przyjęcie na studia stacjonarne lub niestacjonarne, pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite magisterskie na Uniwersytecie Pedagogicznym zobowiązany jest do:
- wypełnienia elektronicznego formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej rekrutacja-studia.up.krakow.pl (początek rejestracji od 1 czerwca);
- wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto bankowe, wygenerowane przez Elektroniczny System Rekrutacyjny;
- wpisania wyników, zamieszczenia skanu wymaganych dokumentów i fotografii w Elektronicznym Systemie Rekrutacyjnym;
- dokonania wpisu na studia (pod warunkiem przyjęcia na studia).
Jakie dokumenty muszę złożyć, chcąc ubiegać się o przyjęcie na studia?
Każdy kandydat na studia zamieszcza w systemie skany niżej wymienionych dokumentów:
- skan świadectwa dojrzałości
- skan aneksu do świadectwa dojrzałości – w przypadku poprawy lub uzupełnienia matury
- skan dyplomu licencjata, inżyniera lub magistra – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia. Kandydaci – absolwenci roku 2020/2021 ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą zamieścić skan zaświadczenia o zdaniu egzaminu dyplomowego i uzyskanej ocenie na dyplomie. Kopię dyplomu wraz oryginałem do wglądu kandydat zobowiązany jest doręczyć komisji rekrutacyjnej w terminie przez nią ustalonym.
W jaki sposób mogę dokonać opłaty rekrutacyjnej?
Kandydat może wnieść opłatę: w banku, na poczcie lub przez internet, na indywidualnie przypisany mu podczas elektronicznej rejestracji numer konta bankowego. Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi jedynie w przypadku nieuruchomienia kierunku lub rezygnacji kandydata z rekrutacji na studia tylko do momentu ostatniego dnia elektronicznej rejestracji za pomocą kliknięcia funkcji „rezygnacja”.
Chcę zarejestrować się na kilka kierunków studiów. Ile wpłat mam dokonać?
Opłata rekrutacyjna jest osobna dla każdego kierunku studiów (dla każdej ścieżki kształcenia). Jeśli kandydat rejestruje się na przykład na trzy kierunki studiów musi dokonać trzech wpłat.
System nie odnotował dokonania przeze mnie opłaty rekrutacyjnej. Co zrobić?
Jeśli kandydat posiada potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej, nie musi się martwić. Aby kwota została zaksięgowana na jego koncie, może upłynąć nawet kilka dni. Najszybciej informacja pojawi się po dokonaniu wpłaty przez internetowe konto bankowe, dłużej trwa księgowanie wpłat dokonanych na poczcie. Należy pamiętać, aby zachować potwierdzenie opłaty. Jeśli na koncie kandydata nie została zaksięgowana opłata rekrutacyjna należy zamieścić skan potwierdzenia wniesionej opłaty na indywidualnym koncie kandydata w elektronicznym systemie przed datą publikacji list osób zakwalifikowanych do przyjęcia.
Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego, a system rekrutacyjny został już uruchomiony, czy mogę się już rejestrować?
Można założyć indywidualne konto i uzupełnić dane osobowe. W celu wykonania pełnej rejestracji należy poczekać, na świadectwo z wynikami matur (nie dotyczy kandydatów na kierunki artystyczne). O zakwalifikowaniu do przyjęcia nie decyduje kolejność zgłoszeń. Decydują wyniki uzyskane na świadectwie dojrzałości.
Nie posiadam jeszcze dyplomu a chcę ubiegać się o przyjęcie na studia II stopnia. Co zrobić?
O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się kandydat, który jest już po obronie pracy dyplomowej. Zamiast dyplomu załącza skan zaświadczenia potwierdzającego obronę (w oryginale).
Wyjeżdżam i będę nieobecny w kraju podczas rekrutacji, w jaki sposób mogę dostarczyć dokumenty a później zapisać się na studia?
Jeśli kandydat nie może dokonać wpisu osobiście, powinien wskazać osobę, która na podstawie pisemnego upoważnienia zrobi to w jego imieniu. Upoważnienie pisemne nie wymaga potwierdzenia notarialnego. Wzór upoważnienia.
Sposób dokonania wpisu na listę studentów zostanie przekazany przez komisję rekrutacyjną za pośrednictwem indywidualnego konta kandydata oraz wiadomości wysłanej na adres mailowy wskazany w elektronicznym systemie.
Pisałem maturę wcześniej a w tym roku ją poprawiałem lub uzupełniałem. Numer którego dokumentu wpisać w Elektronicznym Systemie Rekrutacyjnym?
W polu „numer świadectwa dojrzałości” należy wpisać numer dokumentu, który kandydat uzyskał po zdaniu egzaminu maturalnego. Gdy kandydat podwyższył wynik lub zdał egzamin z przedmiotów dodatkowych, otrzymuje aneks do świadectwa dojrzałości, który jest dokumentem uzupełniającym – załącznikiem do świadectwa dojrzałości. W elektronicznym systemie należy umieścić oba dokumenty, a w miejscu wpisywania ocen – należy wpisać najwyższy uzyskany wynik.
Wyniki z których przedmiotów brane są pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym?
O tym, które wyniki uwzględniane są w postępowaniu rekrutacyjnym dowiesz się z katalogu kierunków. Zasady te są zróżnicowane na poszczególnych kierunkach i specjalnościach studiów, zależą również od rodzaju zdawanej matury („stara” lub „nowa”).
Jaki poziom wybierać na maturze – podstawowy czy rozszerzony? Jaki ma to wpływ na liczbę uzyskanych punktów?
Warto zdawać maturę na poziomie rozszerzonym, ponieważ korzystniejszy jest przelicznik wyniku, co zwiększa szansę przyjęcia, zwłaszcza na obleganych kierunkach. Poniżej przedstawiamy zasady przeliczania wyników egzaminu maturalnego – „nowa matura”:
Wyniki egzaminu maturalnego z części pisemnej komisje rekrutacyjne przeliczają wg zasady:
poziom podstawowy 1% pkt = 1 pkt
poziom rozszerzony 1% pkt = 1,5 pkt
Gdy kandydat zdawał maturę na obu poziomach, w rankingu uwzględnia się wynik korzystniejszy dla kandydata.
Przeliczniki nie są stosowane na kierunkach, na których kryterium kwalifikacji jest wynik egzaminu maturalnego z przedmiotu kierunkowego zdawanego tylko na poziomie rozszerzonym.
Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze międzynarodowej?
Kandydatów z maturą międzynarodową obowiązują takie same przedmioty egzaminu maturalnego jak kandydatów z nową maturą.
Wynik poziomu SL mnożony jest przez współczynnik 1,5.
Wynik poziomu HL mnożony jest przez współczynnik 2,0.
Wyniki na świadectwie matury międzynarodowej przeliczane będą w następujący sposób:
matura międzynarodowa IB SL | nowa matura PP | matura międzynarodowa IB HL | nowa matura PR |
---|---|---|---|
7 | 100% | 7 | 100% |
6 | 90% | 6 | 90% |
5 | 75% | 5 | 75% |
4 | 60% | 4 | 60% |
3 | 45% | 3 | 45% |
2 | 30% | 2 | 30% |
Jak punktuje się wyniki uzyskane na maturze dwujęzycznej?
Kandydatom, którzy zdawali maturę dwujęzyczną, ubiegającym się o przyjęcie na kierunek: filologia, specjalność filologia angielska, filologia romańska, filologia rosyjska, język hiszpański, język niemiecki lub język włoski komisje rekrutacyjne przeliczą wyniki matur, by były porównywalne do matury zdawanej na poziomie rozszerzonym:
- gdy maturzysta uzyska z matury wynik niższy niż 80% pkt, zastosowany zostanie przelicznik 1,25
- gdy maturzysta uzyska z matury wynik co najmniej 80% pkt, otrzyma 100% pkt
Otrzymany wynik zostanie przemnożony przez współczynnik 1,5.
Jakie są zasady przyjęć dla kandydatów, którzy ukończą szkołę za granicą?
Obywatel polski, który uzyskał świadectwo dojrzałości poza granicami RP jest przyjmowany na wybrany kierunek studiów według zasad dla kandydatów ze „starą maturą” (nie dotyczy kandydatów posiadających świadectwo International Baccalaureate (IB) i European Baccalaureate (EB)).
Czy mogę przewidzieć jakie mam szanse, aby dostać się na dany kierunek studiów?
Trudno jest przewidzieć szanse kwalifikacji na poszczególne kierunki czy specjalności. Zainteresowanie kierunkami w każdym roku jest inne, tak samo jak różne są progi punktowe, które zależą od wyników egzaminów maturalnych kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia. Często kandydaci „asekurują się”, składając podania na kilka kierunków, z których potem rezygnują. Dlatego wskaźniki takie jak liczba kandydatów na miejsce, czy próg punktowy są często mylące. Szczególnie dotyczy to dolnego progu punktowego.
Jakie fotografie wymagane są przez Uczelnię i kiedy mam je donieść?
Kandydat składa fotografie dopiero w momencie dokonywania wpisu na studia. Wymagane są 2 fotografie barwne, bez nakrycia głowy, na jasnym tle, podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem. Wymiary fotografii: 35×45 mm, takie jak do dowodu osobistego.
Jakie dokumenty powinienem dostarczyć po przyjęciu się na studia?
Po przyjęciu się na studia – w dniu wpisu konieczne jest złożenie następujących dokumentów:
- podanie na studia – wydruk z systemu rekrutacyjnego
- kopię świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu
- kopię aneksu do świadectwa dojrzałości, oryginał – tylko do wglądu
- kopię dyplomu ukończenia studiów, oryginał do wglądu bądź zaświadczenie o stwierdzające ukończenie studiów
- zaświadczenie o średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia (dotyczy kierunków drugiego stopnia, na których jest wymagane) lub kopia suplementu do dyplomu, jeśli zawiera informację o średniej ze studiów
- zaświadczenie potwierdzające posiadane kwalifikacje nauczycielskie (dotyczy kierunków, na których jest wymagane)
- zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku (dotyczy kierunków: biologia, bioinformatyka, ochrona środowiska, odnowa biologiczna)
- 2 aktualne fotografie (w formacie 35×45 mm) opisane imieniem i nazwiskiem
- deklarację wyboru języka (dostępna na stronie w systemie rekrutacyjnym) – nie dotyczy wszystkich form studiów
- 2 egzemplarze umowy w sprawie świadczenia usług edukacyjnych (dotyczy studiów niestacjonarnych i obcokrajowców).
W jaki sposób poznam wyniki rekrutacji?
Każdy kandydat na indywidualnym koncie w systemie rekrutacyjnym będzie mógł sprawdzić wyniki postępowania kwalifikacyjnego. Informacja zostanie również wysłana na adres mailowy wskazany w elektronicznym systemie.
Kierunek studiów | Opłata za naukę (PLN) | |
---|---|---|
I rok | II rok | |
administracja | 3700 | 3700 |
archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo | 3400 | 3400 |
bezpieczeństwo państwa | 3900 | 3900 |
biologia | 4200 | 4200 |
edukacja techniczno-informatyczna | 4000 | 4000 |
ekonomia społeczna | 3700 | 3700 |
etyka – mediacje i negocjacje | 4200 | 4200 |
filologia angielska | 4700 | 4700 |
filologia polska | 3300 | 3300 |
filozofia | 4200 | 4200 |
geografia | 4000 | 4000 |
gospodarka przestrzenna | 4000 | 2000 |
historia | 3400 | 3400 |
informatyka | 5000 | 2500 |
kulturoznawstwo i wiedza o mediach | 3300 | 3300 |
matematyka | 4200 | 4200 |
odnowa biologiczna | 5000 | 5000 |
pedagogika | 3800 | 3800 |
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna | 4000 | 4000 |
pedagogika specjalna | 4000 | 4000 |
politologia | 3200 | 3200 |
polityka społeczna | 4200 | 4200 |
praca społeczna | 4200 | 4200 |
praca socjalna | 3700 | 3700 |
socjologia | 4200 | 4200 |
stosunki międzynarodowe | 3400 | 3400 |
turystyka i rekreacja | 4000 | 4000 |
Cudzoziemcy studiujący na Uniwersytecie Pedagogicznym w roku akademickim 2020/2021 wnoszą opłatę za naukę na studiach niestacjonarnych semestralnie, w wysokości takiej samej jak obywatele polscy (wysokość opłat za studia niestacjonarne II stopnia).
Opłatę za naukę na studiach niestacjonarnych należy wnieść w terminach:
- I rata – do 31 października 2020 roku
- II rata – do 15 marca 2021 roku
Opłaty za naukę należy wnosić w złotych polskich (PLN) wpłacając na indywidualny numer rachunku studenta.
Podstawa prawna
- Zarządzenie Nr R/Z.0201-50/2020 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 2 lipca 2020 roku w sprawie opłat za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2020/2021
- Decyzja Nr R/D.0201-18/2020 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 24 lipca 2020 roku w sprawie terminów wnoszenia opłat przez cudzoziemców za świadczone usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych w roku akademickim 2020/2021